Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výtvarná výchova pro žáky se zvláštními potřebami
Panušková, Simona ; Kitzbergerová, Leonora (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na posouzení uplatnění vzdělávacích obsahů a cílů předmětu výtvarná výchova v zařízení pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Nejprve jsou charakterizovány rámcové vzdělávací programy a školní vzdělávací program. Následně je zde analyzován obsah školního vzdělávacího programu Základní školy a Praktické školy Svítání, o.p.s. Prostřednictvím akčního výzkumu jsou porovnány obsahy výše uvedených závazných dokumentů s realitou vyučování ve škole, která se zabývá edukací žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Akční výzkum byl realizován pomocí videozáznamu, přepisu a analýzy zaznamenaných vyučovacích hodin, zhodnocením použitých forem a metod ve vyučovací praxi, návrhem a následnou realizací didaktického projektu výtvarné výchovy se žáky této školy. Z práce s rámcovým a školním vzdělávacím programem vyplynulo, že analýze podrobený školní vzdělávací program je příliš zaměřený pouze na výtvarné techniky a konkrétní témata, téměř nereflektuje obsah rámcového vzdělávacího programu a velice omezeně pracuje s učivem a očekávanými výstupy v něm uváděnými. Učitelé mají jen malý prostor pro motivaci zaměřenou na aktuální témata a výtvarnou tvorbu. Akční výzkum však ukázal, že tyto konkrétní nedostatky školního vzdělávacího programu si výtvarný pedagog uvědomuje a...
Inkluze a výuka výtvarné výchovy
Stejskalová, Markéta ; Kitzbergerová, Leonora (vedoucí práce) ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na současnou situaci inkluze neboli společného vzdělávání v prostředí základní školy, konkrétně ve výuce výtvarné výchovy. Teoretická část definuje základní pojmy a popisuje současný stav dané problematiky na základě odborné literatury a aktuálních zákonů. Cílem výzkumné části je získat zkušenosti pedagogů výtvarné výchovy s prací se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Stěžejní je začlenění těchto žáků do běžného procesu vzdělávání, funkce a využití asistentů pedagoga a další specifika inkluzivního vzdělávání. K získání těchto dat je využit kvalitativní výzkum, metoda pozorování, volného rozhovoru a autoevaluace videonahrávky. Klíčová slova: inkluze, edukace, výtvarná výchova, žáci se speciálními potřebami
Prevence syndromu vyhoření u učitelů na základní škole speciální
Härtelová, Karolina ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Bartoňová, Miroslava (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou prevence syndromu vyhoření u učitelů na základní škole speciální. Tito pedagogové se věnují výchově a vzdělávání žáků se středně těžkým a těžkým mentálním postižením, s kombinovaným postižením a s poruchami autistického spektra. Teoretická část se věnuje problematice syndromu vyhoření (vzniku, rizikovým faktorům a možnostem prevence). Zabývá se jednak syndromem vyhoření jako obecným jevem, který se týká celé populace. Dále je pak pozornost věnována riziku vyhoření u učitelské profese a konkrétním specifikům rizikových faktorů této skupiny. Dále je zde postihnutá problematika vzdělávání žáků na základní škole speciální. Tato část tak slouží jako podklad pro vlastní šetření. Praktická část se zabývá výzkumem situace na konkrétní základní škole speciální. Pro výzkum byl použit kvalitativní design formou rozhovorů. Ty byly realizovány na Mateřské škole a základní škola speciální Diakonie ČCE s pěti učitelkami a s ředitelem školy. Cílem praktické části bylo zjistit, jaké jsou rizikové faktory pro vznik syndromu vyhoření z pohledu jednotlivých vyučujících a jak funguje prevence vyhoření. A to z hlediska individuálního přístupu učitelek, tak i z hlediska řízení školy. Na základě výsledků pak bylo vytvořené doporučení pro zlepšení prevence vzniku syndromu...
Výtvarná výchova pro žáky se zvláštními potřebami
Panušková, Simona ; Kitzbergerová, Leonora (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na posouzení uplatnění vzdělávacích obsahů a cílů předmětu výtvarná výchova v zařízení pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Nejprve jsou charakterizovány rámcové vzdělávací programy a školní vzdělávací program. Následně je zde analyzován obsah školního vzdělávacího programu Základní školy a Praktické školy Svítání, o.p.s. Prostřednictvím akčního výzkumu jsou porovnány obsahy výše uvedených závazných dokumentů s realitou vyučování ve škole, která se zabývá edukací žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Akční výzkum byl realizován pomocí videozáznamu, přepisu a analýzy zaznamenaných vyučovacích hodin, zhodnocením použitých forem a metod ve vyučovací praxi, návrhem a následnou realizací didaktického projektu výtvarné výchovy se žáky této školy. Z práce s rámcovým a školním vzdělávacím programem vyplynulo, že analýze podrobený školní vzdělávací program je příliš zaměřený pouze na výtvarné techniky a konkrétní témata, téměř nereflektuje obsah rámcového vzdělávacího programu a velice omezeně pracuje s učivem a očekávanými výstupy v něm uváděnými. Učitelé mají jen malý prostor pro motivaci zaměřenou na aktuální témata a výtvarnou tvorbu. Akční výzkum však ukázal, že tyto konkrétní nedostatky školního vzdělávacího programu si výtvarný pedagog uvědomuje a...
Integrace z pohledu žáků běžných tříd.
BLÁHOVÁ, Dita
V teoretické části se zabývám vzděláváním žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Popisuji pojem integrace, její typy, modely a stupně. Následně se zaměřuji na problémy, se kterými se proces začleňování může potýkat a věnuji se integraci v souvislosti s druhem a stupněm postižení jedinců. Praktická část je zaměřena na proces integrace z pohledu spolužáků. Uvádím zde data získaná z dotazníkového šetření a porovnávám je s daty poskytnutými občanským sdružením Rytmus, které provedlo tentýž výzkum v roce 2008.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.